پیام اصلاح‌طلبان در رد کلیات بودجه همراهی با ملت بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: پیام اصلاح‌طلبان در رد کلیات بودجه همراهی با ملت بود. به گزارش خانه ملت، مصطفی کواکبیان در نشست علنی دیروز (سه شنبه 10 بهمن) مجلس شورای اسلامی‌در اخطاری با استناد به اصل 52 و 53 قانون اساسی، گفت: برخی مطبوعات مطرح کردند که رد مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه پیام اصلاح‌طلبان به دولت بود، این در حالی  است که این چنین نبود و تنها همراهی با ملت بود. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه این گزارش رد مصوبه کمیسیون تلفیق بود، افزود: برخی نمایندگان حتی گاهی نظرات دولت را منطقی‌تر می‌دانستند، همچنین کمیسیون تلفیق 72 ساعت زمان برای بررسی مجدد لایحه بودجه در اختیار داشت؛ اما تنها 4 ساعت از آن را استفاده کرد و می‌توان گفت به جای آنکه سرمه به چشم بودجه بکشد آن را کور کرد زیرا برخی نکات و تغییرات مجدد کمیسیون تلفیق در بودجه غیر قابل دفاع است.
وی با بیان اینکه افزایش صفر درصدی حقوق اعضای هیات علمی ‌دانشگاه‌ها غیرقابل قبول است، تصریح کرد: اساتید دانشگاه‌ها در این خصوص اعتراضاتی دارند و در نشستی که با روسای دانشگاه های مهم کشور داشتیم، همگی از مصوبه کمیسیون تلفیق ناراضی بودند.
کواکبیان گفت : به جای اینکه طبقات ضعیف را به لحاظ درآمدی ارتقا دهیم، برای افراد زحمت کشیده در آموزش عالی این چنین قانون تصویب می‌کنیم، به طور حتم این مسئله سبب خروج اعضای هیات علمی‌ از دانشگاه‌ها و تعطیلی مراکز آموزش عالی می‌شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به تصویب قوانینی درخصوص افزایش یارانه‌ها در  کمیسیون تلفیق گفت: منابع افزایش یارانه‌ها  مشخص نشده است، ضمن اینکه برخی اعضای کمیسیون تلفیق با طرح پیشنهادهایی مانع از انتقال آب دریای خزر به استان سمنان شده‌اند که طبق تبصره 2 ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس اعضای کمیسیون تلفیق نمی‌توانند اعمال نفوذ کرده و در بررسی لایحه بودجه به نفع حوزه‌های انتخابیه خودشان پیشنهاد حذف یا تغییر ردیف بودجه ارائه دهند.